Dag 1 - Om mig själv

SOFIA 2012-01-16 | 21:06:16
Jag är som sagt en kortklippt blondhårig tös vid namn Sofia. Jag är 16 år och går första året på gymnasiet, närmare bestämt naturvetenskapsprogrammet. Efter gymnasiet vet jag inte riktigt vad jag vill göra. Men en sak vet jag och det är att jag vill hjälpa andra. Här i Sverige och i många andra länder.



På min fritid håller jag mig gärna i slalombackarna eller bakom kameran. Eller varför inte på någon konsert några mil åt något väderstreck? När jag är iväg på sånt så blir det inget annat än hårdrock, kallar man mig allätare har man väldigt fel, haha. Jag har några favoritband och i toppen ligger bland annat Amon amarth, Arch enemy och Raubtier.

Min bästa vän heter Ida och bor lite mer än tre mil ifrån mig under veckorna. Vilket gör att vi inte träffas så ofta. Men när vi väl gör det är det som om att vi inte varit ifrån varandra några veckor. Vi har växt upp bredvid varandra och hållit varandra i handen när vi behöver någon som gör det.



Sist men absolut inte minst har jag en en förmåga att alltid sticka ut i vår lilla by. Det spelar ingen roll om det gäller kläder eller åsikter, jag känner mig alltid annorlunda. Det är oftast absolut inget negativt eftersom det är den jag är. Men ibland känns det som det är bara jag som har en slags åsikt. Då blir det jobbigt men jag rycker snabbt upp mig igen. Varför ska det vara jobbigt att vara sig själv? :)



En gammal outfit med rätt saknat hår. Jag kände mig som mig själv i det där. Men samtidigt trivs jag i mitt nya blonda, kluven på den fronten.

Hoppas att ni nu har lite mer koll på mig, annars är det bara att fråga om ni undrar nått!
//SOFIA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0