Du är fin precis som du är!

SOFIA 2011-11-04 | 11:18:06
Varning: Lång text utan bilder.

Människor där ute, var snäll och inse att ni är fina som ni är! Sluta försöka få en bekräftelse på facebook och andra hemsidor på Internet. Sluta överhuvudtaget ha statusuppdateringar som tillexempel "Gilla det här så betygsätter jag ditt utseende med g, vg eller mvg." eller "Kommentera det här så skriver jag Höstens... i din logg.". Den person som har det här som status ger sina kompisar och vem DEN tycker är snygg. Det har ingenting med vad någon annan tycker och det här kan trycka ner en person så jäkla långt. En annan person kan tycka att du är den snyggaste den sett.
Är det meningen att människor ska sitta och jämför sig med andra vilket betyg dom fick? Nej, det är det verkligen inte!
Det här är bara helsjukt och jag undrar vart människans värld är på väg någonstans. Så här kan det bara inte gå till. Försök hitta något annat ställe för att få bekräftelse att du är fin som du är. För det är du sannerligen! Du borde inte ens behöva göra det. Men jag kan förstå att människor gör det i det samhälle vi lever i just nu. Men snälla du som sitter där och gillar alla dom här statusarna - alla människor är lika mycket värda!

Försök hitta dig själv och våga exprimentera dig fram till den person du är! Du är inte konstig bara för att du har en egen stil. Du är snarare häftig som vågar enligt mig.
Titta inte på vad alla andra har för kläder/smink på sig. Det är du som bestämmer över dig själv och hur du borde se ut. Vad du trivs och känner dig snygg i. Det har ingen annan någonting med att göra. Finn dig själv och du kommer vara snygg som du är. Jag tror att man blir snygg av självförtroende och att vara trygg i sig själv. Och riktigt självförtroende kan inget smink och inga kläder fixa till enligt mig.

Jag själv har varit där en dag. Med dåligt självförtroende och tyckte inte om min kropp. Idag har jag bättre självförtroende och kan vara den jag vill vara och bära dom kläder jag tycker är snygg och som jag trivs i. Tidigare "gömde" jag bland annat min större mage i mjukisbyxor. Det gör jag fortfarande vissa dagar då jag inte alls trivs med mig själv. Jag tittar på Internet och ser "perfekta" människor som egentligen blivit så förstörda i olika bildbehandligsprogram att man inte ser skönheten med några skavanker. Jag vet hur det är att inte ha så stort självförtroende men nu mår jag bättre av att vara mig själv.

Har du hittat dig själv och har en annorlunda stil så kommer folk stirra. Jag vet hur det är, tro mig! Folk har stirrat på mig som om jag var den mest galna människan på jorden. Men vet ni vad, det är människorna som stirrar som borde skämmas! Inte du (om du gör det menar jag). Speciellt i en mindre by som den jag bor i stirrar folk som galna! Jag förstår inte riktigt ibland. Här ska man springa runt i jeans och en svart tröja (inget illa till er som har det, för det kanske är just din stil!) för att vara "normal". Precis som att dom med annorlunda stil inte får vara här för då skämmer man ut byn. Nej men inte riktigt så men ibland känns det som så.

Du är fin precis som du är. Du är fin precis som du är. Du är fin precis som du är. Du är fin precis som du är. Du är fin precis som du är. Du är fin precis som du är. Du är fin precis som du är. Du är fin precis som du är. Du är fin precis som du är.
Försök inte eftersträva något perfekt utseende, för jag anser att det inte finns. Ordet borde inte ens finnas vid det här ämnet.

Hoppas ni fått ut någonting av det här och jag hoppas ni förstår att det här är mina egna åsikter, kom gärna med era egna!
//SOFIA.

Kommentarer
  ♥ Ida. R

Bra skrivet Sniff!!

2011-11-04 12:25:29
http://loppaaannn.blogg.se/
  ♥ Britta Unosson

Kloka ord!

  ♥ lollo

du är grym sofia! skriv gärna mer inlägg om sånt där, intressant att läsa och man får en tankeställare!

2011-11-07 16:28:04
http://louisewedin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0