Dag 5 – Något jag inte gillar

SOFIA 2012-01-20 | 22:45:56




Det här är nått jag ogillar väldigt mycket, vid annat ord hatar jag det här.

Ni som äter korv, leverpastej, skinka, fläsk, blodpudding eller överhuvudtaget något som har med gris att göra - titta på det här. Det är faktiskt så här det går till, även i Sverige. Sen så ska jag såklart inte dra alla bönder över genom samma kam och säga att alla grisar har det så här, men det är ungefär så här de allra flesta grisar lever.

Förneka det inte så som så många gör, försök se det ur ert eget perspektiv. Tänk om det var ni som levde så här? Skulle det vara ett värdigt liv?

Jag är glad att jag har valt att äta vegetarisk mat till viss del (äter kyckling, fisk och skaldjur). Har på senare år tyckt det varit lite småsnuskigt att stoppa kött i munnen och förra året valde jag att äta vegetarisk mat i skolan också. Det är bland de bästa val jag gjort i livet. Eller egentligen var det inget val, det föll sig ganska naturligt. Häng på ni också, det blir inte speciellt jobbigt att ändra sina vanor. Det är bara som ni tror. Kämpa för att ni stoppar BRA mat i munnen.

Tolka inte det här som om att jag försöker tvinga er att äta vegetarisk mat, jag tänker aldrig tvinga någon till det. Det är ert eget val. Men både du, jag och många andra skulle tjäna på det i längden.

Hoppas ni haft en fin vecka. Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon gäller det att kliva upp med tuppen för att åka slalom.

PUSS!
//SOFIA.

Kommentarer
  ♥ Belma

USCH:( jag äter bara nötkött o kyckling elr det kanske nt e bara o bara men endå sen e det bara vegetarisk (jag ääälskar bara tacos såå)men försöker att äta så lite kött som möjligt

2012-01-21 20:41:29
http://belmiss.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0